Firma Interactive Research Center przeprowadziła analizę miejsc, które najczęściej odwiedzają polscy użytkownicy serwisu Foursquare. Z raportu, który powstał wynika, że galerie handlowe oraz sieciówki, restauracje i lokale fast-foodowe to miejsca, w których najczęściej „check in’ują” się użytkownicy Foursquare.

W ścisłej czołówce znalazły się takie miejsca jak galeria handlowa Złote Tarasy w Warszawie, Centrum Handlowe Arkadia, sieć fast-foodów McDonalds oraz sieć sklepów IKEA. Do innych najpopularniejszych sieciówek nalezą: Tesco, Empik, Carrefour, Lidl, Alma, Piotr i Paweł, Biedronka, Auchan i Real. Jak widać centra handlowe wiodą zdecydowany prym na liście najczęściej odwiedzanych miejsc i obiektów.

Największą aktywnością na Foursquare odznaczają się Warszawiacy (38.3% check-inów), Krakusy (9,4%) oraz Poznaniacy (5,7%). Ci, którzy korzystają z serwisu geolokalizacyjnego to najczęściej najbardziej aktywni użytkownicy internetu a w szczególności serwisów społecznościowych takich jak Facebook i Twitter, którzy udostępniają swoją lokalizację znajomym. Ciekawy jest sam powód, dla którego oznaczają się w tych miejscach. Według Marcina Krzoska z agencji przeprowadzającej badanie – „użytkownicy korzystają z geolokalizacji gdyż przeważnie się nudzą czekając w kolejce do kasy”.

Badanie przeprowadzono w okresie sierpnia-września 2012 na próbie 3227 aktywnych użytkowników Foursquare.

Dziel się artykułem!

  • Facebook
  • Twitter
  • Google Plus