1055111_stop_spam1

Ile razy w ciągu dnia, czekając na ważną informację, wyjmowałeś telefon w najbardziej ekstremalnych sytuacjach, np.: przebiegając przez przejście dla pieszych, a tu zamiast ważnej wiadomości, informacja, że wygrałeś Mercedesa (pewnie tego, który o mało cię właśnie nie rozjechał)… Tak, tak… my też to znamy. Na szczęście GIODO również to rozumie i dlatego uznał, że informacje od operatora mogą być spamem.

Zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną zakazane jest przesyłanie za pomocą środków komunikacji elektronicznej niezamówionej informacji handlowej, a komórka niewątpliwie takim urządzeniem jest. Zatem, jeśli operator chce wysłać informację do odbiorców, musi poprosić o zgodę i mieć ją w jakiś sposób udokumentowaną, w przeciwnym razie wiadomości te to spam.

Co zrobić w sytuacji, gdy operator wciąż atakuje nas niechcianymi wiadomościami? Najpierw zgłośmy to operatorowi, a on powinien usunąć nasz numer z listy tych, na które wiadomości wysyła. Co natomiast zrobić z natrętnym operatorem, który mimo próśb (a czasem nawet i gróźb) wciąż atakuje nas wiadomościami? Zgłosić się do rzecznika konsumentów, który z pewnością podejmie odpowiednie kroki.

http://www.giodo.gov.pl/1520008/id_art/2855/j/pl/

Dziel się artykułem!

  • Facebook
  • Twitter
  • Google Plus