koniec_polskich_marek

Zdążyliśmy się już chyba przyzwyczaić do myśli o tym, że tak jak prawie swojska Idea zmieniła się w Orange, tak niedługo zamiast Ery będziemy mieć T-Mobile (już nie tylko w strukturze własnościowej operatora, ale i w marce). Ale że zniknie Plus? A na to się właśnie zanosi. No bo ileż może jeszcze czekać z wejściem na polski (40-milionowy) rynek taki potentat jak Vodafone?

O tym, że koniec polskich marek na naszym rynku telefonii komórkowej jest rychły, informuje zwykle dobrze poinformowany w kwestiach związanych z przekształceniami własnościowymi itp. w sektorze IT portal media2.pl. Co więcej, serwis spekuluje, że Vodafone może nawet wyprzedzić T-Mobile na tym polu.

W zainteresowaniu mającego swoją siedzibę w Wielkiej Brytanii koncernu akurat Plusem nie ma oczywiście nic nadzwyczajnego. Vodafone (początkowo jako AirTouch International, z której przekształcił się do obecnej postaci) jest bowiem udziałowcem Polkomtela (właściciel marki Plus) od początku istnienia tej spółki, tj. od roku 1996. Obecnie posiada w niej co prawda tylko 24,39 % akcji (jako Vodafone Americas Inc. oraz Vodafone International Holdings B.V.), czyli dokładnie tyle samo, co pozostali główni udziałowcy – PKN Orlen i KGHM Polska Miedź – ale w przeciwieństwie do wymienionych spółek Skarbu Państwa zamierza swój udział zwiększać.

A to może nastąpić szybko, już bowiem w lutym 2009 roku chęć zbycia akcji w Polkomtelu wyraził przedstawiciel PGE Polska Grupa Energetyczna S.A., koncernu kontrolującego dziś 21,85 % udziałów operatora telefonii komórkowej.

No cóż – czyżby miało już nie być więcej „reklam Plusa”? Będzie szkoda takiej marki. A tak im super szło odtwarzanie tych Prasłowian. „Ach, że pycha. Dobra kasza”.

Zobacz także: http://media2.pl/

Dziel się artykułem!

  • Facebook
  • Twitter
  • Google Plus