klasyka_nokii

W tym tygodniu odbyła się prezentacja trzech nowych-starych telefonów Nokia Classic: 6700, 6303 i 2700. Do sprzedaży trafią dopiero na wiosnę, ale ich design nawiązuje do najpopularniejszych modeli fińskich komórek z ostatnich lat. Firma doszła najwyraźniej do wniosku – chyba całkiem słusznego – że użytkownicy, jak inż. Mamoń z „Rejsu”, lubią to, co już znają.

Nokia mocno stawia na to, z czego słynie i dzęki czemu zdobyła sobie dobrą markę na całym świecie: charakterystyczne, rozpoznawalne wzornictwo, wygodną klawiaturę, której nie trzeba obsługiwać zapałką oraz menu, w którym bez problemu połapie się nawet dziecko. Zobaczmy, co z tego wyszło.


klasyka_nokii_6700Nokia 6700 Classic to znacznie unowocześniony i poddany liftingowi „klon” modelu 6300. Jest nieco większa od pierwowzoru i wyposażona w szerszy wyświetlacz (średnica 2.2” zamiast 2”) przede wszystkim jednak naszpikowana została rozwiązaniami, które w momencie wypuszczania na rynek Nokii 6300 były dopiero w fazie projektów. 6700 Classic zapewnia m.in. błyskawiczny dostęp do internetu (HSDPA 10 Mb/s, HSUPA 2 Mb/s), wysoką jakość wykonywanych zdjęć (matryca 5 Mpx), ma też wbudowany odbiornik GPS (nawigacja oparta oczywiście na Nokia Maps). Kosztować ma 235 euro.


klasyka_nokii_6303Model 6303 Classic to produkt dla osob nie poszukujących specjalnych bajerów, zadowoli jednak na pewno tych, którzy nie znoszą kasowania danych z książki adresowej – miejsca będzie na aż 2000 wpisów. Wystarczy? Ponadto aparat 3,2 Mpx, wyświetlacz 2,2” odwzorowujący 16 mln kolorów, odtwarzacz mp3 i złącze na karty do 4 Gb. Telefon nie pracuje co prawda w sieciach UMTS i internet tu to nie rakieta, ale za to wygląd ma naprawdę ładny. Aż chce się dotykać. Kto nie będzie się w stanie powstrzymać, będzie potrzebował 150 euro.


klasyka_nokii_2700I wreszcie ostatnia z klasycznie nowej trójki: Nokia 2700 Classic. Kształty ma też wyjątkowo subtelne, ze świetnie pomyślanym łagodnym wykończeniem dolnych brzegów obudowy. Ponadto bardzo przyzwoity odtwarzacz mp3, (słuchawki WH-102 w zestawie), aparat 2 Mpx oraz pamięć do 2 Gb. Trzeba przyznać, że jak za 65 euro to całkiem przyzwoicie.


A zatem Nokia w klasycznym natarciu. W 2009 roku Finowie wcale nie zamierzają spać spokojnie, choć pewnie by mogli. Zwłaszcza, że jak informuje oficjalna strona internetowa producenta:

Marka Nokia otrzymała tytuł Produktu Roku 2008 w kategorii „Telefony Komórkowe” w IV edycji badania konsumenckiego realizowanego przez Przegląd Reader`s Digest. Ponad połowa czytelników Reader`s Digest, wśród których zostało przeprowadzone badanie, wskazała markę Nokia jako najchętniej kupowaną markę telefonów. Uroczystość wręczenia certyfikatów Produkt Roku odbyła się 15 stycznia br. w Warszawie. Badanie Reader`s Digest, mające na celu wyłonienie najbardziej preferowanych przez konsumentów produktów w 36 kategoriach, organizowane jest w Polsce od 2005 roku. Uczestnikami badania są czytelnicy Przeglądu, spontanicznie wybierający najchętniej kupowane przez nich marki produktów. Patronem merytorycznym badania Produkt Roku 2008 jest Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan.

Nieźle.

Źródło: http://www.nokia.pl/

Dziel się artykułem!

  • Facebook
  • Twitter
  • Google Plus