1207544897_popcap

Siedzimy w pracy już od rana i czujemy, że trzeba na chwilę odpocząć. Wiadomo – pracownik zrelaksowany, to pracownik efektywny… Co więc wtedy robimy? Sięgamy po rzutki? Wychodzimy na krótki spacer? Robimy kilka skłonów? Otóż ostatnie, przeprowadzone w USA badania, dowodzą, że coraz częściej sięgamy po komórkę – bo nic tak nie odpręża, jak dobra gra!

PopCap Games – amerykański producent i wydawca gier komputerowych typu casual, na początku maja przedstawił wyniki swoich badań dotyczących korzystania z gier komputerowych przez Amerykanów. Wiadomo, jakby przeprowadzić podobne badania w Europie, wyniki zapewne przedstawiałyby się nieco inaczej. Jednak sądzę, że warto przyjrzeć się temu jak odpowiadali Amerykanie, chociażby dlatego, żeby zaobserwować jak kształtuje się ogólny trend na rynku gier komórkowych.

Wyniki niezaprzeczalnie dowodzą, że gry są bardzo popularną formą rozrywki, gra w nie aż 57% właścicieli telefonów komórkowych. Połowa graczy przyznaje, że gra z nudów, 40% uważa, że granie ich odstresowuje. I teraz najciekawszy wniosek – 50 % graczy gra właśnie w godzinach pracy. To oczywiście nie powinno dziwić, biorąc pod uwagę wyżej wymienione motywacje graczy.

Większość graczy nie gra codziennie – blisko 60 % deklaruje, iż gra co najmniej raz na miesiąc, a 40 proc twierdzi, że gra co tydzień albo częściej. Wpływ na takie odpowiedzi ma na pewno to, że wolimy grać w gry na większym monitorze niż na tym w komórce. Amerykanie, jeśli już zaczną grać, to nie trwa to zbyt długo – aż 91% sesji grania trwa 30 minut lub mniej, zaś 62 % sesji trwa mniej niż 15 min. Dłuższy czas trwania sesji byłby w sumie alarmujący, zważywszy na fakt,  że połowa graczy gra w pracy. Chyba, że są pracownikami EA Games.

Jeśli chodzi o upodobania Amerykanów to zdecydowanie preferują oni gry logiczne, takie jak Tetris, Bejeweled, Puzzle, Karty, w nieco mniejszym stopniu gry przygodowe.

Gracze nie kwapią się do płacenia za gry, jedynie co czwarty użytkownik przyznał, że zapłacił za grę na komórkę. Kupowanie gier nie jest popularne, ponieważ graczom wystarczają gry bezpłatne – tak twierdzi 24% badanych, 15% uważa, ze żadna płatna gra nie była warta zapłaty, zaś 14% twierdzi, że nie ma czasu na granie w ogóle.

Badania wskazują również na ciekawe różnice w graniu kobiet i mężczyzn. Mężczyźni grają częściej, lecz krótko, a kobiety rzadziej, ale w dłuższych sesjach. Można oczywiście ten wątek rozwinąć i wysnuć ciekawe wnioski, ale to już na temat raczej nie związany z mobilną technologią…

Źródło: http://sev.prnewswire.com/

Dziel się artykułem!

  • Facebook
  • Twitter
  • Google Plus