BlackBerry®, produkowane przez Research In Motion było do niedawna niekwestionowanym liderem sprzedaży w Stanach Zjednoczonych.
Według danych dostarczonych przez comScore (badających 75 mln abonentów w USA), Android osiągnął 34,7%-towy udział w rynku.
Dotychczasowy lider RIM zaliczył natomiast spory spadek i tylko nieznacznie wyprzedza Apple i jego OS.
Firma spod znaku jabłuszka utrzymuje się na ok. 25%-towym poziomie z niewielkiem, aczkolwiek konsekwentnym wzrostem.
Łatwo wywnioskować z załączonego niżej wykresu, że dalszy spadek udziału BalckBerry odbędzie się kosztem pozostałych graczy na rynku mobilnym. Można też liczyć na gwałtowny wzrost tandemu Microsoft (Windows Mobile) oraz Nokii.
Jeśli taka tendencja się utrzyma, RIM może być w nie lada tarapatach, Apple ma już groźnego konkurenta, który ciągle rośnie w siłę, a Windows Mobile musi postawić wszystko na jedną kartę, czyli sojusz z Nokią.
Pewnie już niedługo będziemy obserwować wpływ powyższych zależności również na rynki europejskie (w tym też rzecz jasna na rynek polski). Warto pamiętać, że w Europie, a w szczególności w naszym kraju, Blackberry i RIM nigdy nie były specjalnie popularne.
Na koniec wypada dodać, że niekwestionowaną siłą Androida jest ilość wypuszczanych na rynek telefonów.

Dziel się artykułem!

  • Facebook
  • Twitter
  • Google Plus